Tolong ingatkan ana..

22 09 2008

Tolonglah aku

Assalamualaikum sahabatku…
Aku minta tolong sedikit boleh ye?

Tolong ingatkan aku
Apabila aku terlupakan Tuhan
Dalam kelapangan dan kesibukan
Dalam kesenangan dan kesusahan

Tolong ingatkan aku
Jangan jadi anak durhaka
ibu ayah jangan dilupakan
usah diluka hati dan perasaan mereka

Tolong ingatkan aku
Supaya ingat pesanan guruku
Bukan sekadar ingatan
Tapi tarbiyyah berpanjangan

Tolong ingatkan aku
Dengarlah dan bacalah AlQuran
Jika radio penuh hiburan
jika TV penuh Hindustan

Tolong ingatkan aku
Dimana Islamnya zahirku
Jika aurat didedahkan
Disingkat, diketat, dijarangkan

Tolong ingatkan aku
Jadilah sahabat yang baik
Sentiasa memberi peringatan
Sentiasa menerima teguran

Tolong ingatkan aku
Kalau bercinta biar keranaNya
Dalam memilih utamakan iman
Kelak ikatan dihindari syaitan

Tolong ingatkan aku
Hidup ini satu kembara
Kutiplah mutiara dalam perjalanan
Moga di sana menjadi bekalan

Tolong ingatkan aku
Diri ini milik Yang Kuasa
KepadaNya diserahkan jiwa
Segala-galaNya Dialah tumpuan

Tolong ya ingatkan aku…
Terima kasih wassalam..


Tindakan

Information

Tinggalkan Jawapan

